Een goeroe raadde zijn studenten aan om drie keer per
dag te mediteren. De meeste van zijn volgelingen
keken hem ernstig aan. Hun commentaar was
bijna gelijkluidend: “Ik zal het proberen.” 

 

 

De goeroe knikte ernstig en terwijl hij terug liep naar zijn zitplaats,
viel het boek dat hij onder zijn arm had op de grond. Verstoord
draaide hij zich om, bukte voorover, reikte naar het boek, maar
greep er tien centimeter naast. Keer op keer greep hij vergeefs naar
het boek.

Zijn studenten keken hem verbijsterd aan. “Probeer jij het ook eens”,
daagde de goeroe één van hen uit. De student liep naar het boek, boog
voorover, pakte het boek en gaf het aan zijn goeroe. Die sloeg boos het
boek uit de handen van de student en zei:

“Ik vroeg je niet om het boek op te pakken, ik vroeg je alleen
om het te proberen!”

Ook ik heb tientallen malen verzocht aan mensen om te “proberen” iets
op te pakken. Wees helder en duidelijk: of je doet het of je doet het niet!
Als je werkelijk wat wilt dan doe je het!

Hou je dromen, doelen en visie voor ogen en GA ERVOOR!

Vraag hulp, luister naar advies maar haal alleen datgene eruit wat voor jou
toegevoegde waarde zou kunnen hebben en laat je niet van het door jou
uitgestippelde pad brengen!

Heb je hulp nodig? Advies? Vraag het me. Stuur me een e-mail via het
contactformulier en ik zal het beantwoorden via een blog of rechtstreeks.

 

 

2 Comments
  1. Linda

    Dit is grappig….Ik zat pas in de les van een Zhineng Qigong Master en die zei dit ook tegen de studenten. Leuk die overeenkomsten!

    Linda

  2. avatarpaulvanwillegen

    Niet eens WILLEN proberen …

    De afgelopen week deed ik een presentatie in Vilnius (Litouwen). Een nors kijkende dame uit het publiek vroeg me hoe ik mensen ‘overtuigde’. Volgens haar geloven mensen het DROM verhaal niet.

    Ik antwoordde haar dat ik nog nooit iemand heb ‘overtuigd’. En lachte vriendelijk. En public vroeg ze zich af hoe je dan in hemelsnaam Parel Orchidee kunt worden?

    Het gaat D’R OM de juiste vragen te stellen:
    1. Wat is uw favoriete parfum?
    2. Ruik deze eens (uit je Fenomenale Map, FM)
    3. En wat betaalt u daarvoor in de winkel? (voor eau de toilette of voor eau de parfum?)

    En wat gaat er gebeuren in 95% van de gevallen? “Het is hetzelfde, het is beter, het ruikt sterker (het is namelijk parfum)”, etc. etc. Ze overtuigen zichzelf! En daar zit de kracht van de Fenomenale Map. Het is een hulpmiddel, waar goed over is nagedacht door de uitgever.

    Het gevolg van iemand ‘overtuigen’ wordt het best omschreven in een Engels gezegde: ‘A man convinced against his will, is of the same opinion still.’ Oftewel laat ze hun eigen mening vormen over de producten. Wanneer ze deze zelf gaan gebruiken kunnen ze hun ervaringen delen met andere mensen en dan gaat het balletje rollen (en het geld ook).

    Wel de dame in kwestie was niet van plan haar gedachten te veranderen. En aangezien woorden voortkomen uit je gedachten, gaat er waarschijnlijk niemand haar ooit geloven. Zelf gelooft ze er namelijk niet in. Geen energie meer aan verspillen, ze zit niet in de categorie ‘95% van de gevallen’.

    paulvanwillegen

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit