Waarom ik ben overgestapt naar ActiveCampaign

E-mailmarketing is de fundering voor het succes van je online bedrijf.
Dat is wat mij van het begin af aan al duidelijk geworden is.
‘The money is in the list’ is een veelgehoorde term. Echter ‘The fortune is in the follow-up’.

Mensen doen zaken met mensen ‘they Know, Like and Trust’, oftewel die ze kennen, leuk vinden en vertrouwen. E-mail marketing is dé basis om jouw vakexpertise te tonen, je kennis over te dragen en de relatie met jouw e-mail abonnees op te bouwen.

Toen ik startte met mijn bedrijf online ben ik gestart met Aweber. Daar was ik behoorlijk tevreden over maar op een gegeven moment accepteerde Aweber onder andere de info@…   en contact@…. e-mail adressen niet meer. Hier kwam ik bij toeval achter doordat ik registranten van mijn webinarsysteem vergeleek met het aantal aanmeldingen op mijn Aweber lijst (deze synchroniseerde samen) en ik miste 33% van mijn e-mail adressen!

Dit was voor mij meer dan genoeg reden om over te stappen naar Mailchimp. Een op zich heel degelijk en goed systeem maar als je het vergelijkt met de informatie die ik nu heb valt dit systeem echt compleet weg.

Mijn sales- en marketinghart ging sneller kloppen toen ik ActiveCampaign ontdekte. Wat een mogelijkheden, wat een vooruitgang;  ik ben razend enthousiast en zeer onder de indruk! ActiveCampaign biedt de meest optimale combinatie van e-mail marketing, sales en content!

Daarnaast is ActiveCampaign ook nog eens enorm overzichtelijk én onderscheidt dit systeem zich van alle andere aanbieders door de zeer uitgebreide (en toch eenvoudige) functies en de prijs. Het is ook nog eens één van de goedkoopste in de markt en dat maakt het bijna te mooi om waar te zijn. Toch is het écht zo!

Probeer ActiveCampaign 14 dagen gratis, Je hoeft geen betaalgegevens van te voren in te vullen!   >>

Uiteraard weet ik van het bestaan van de hele goede en uitgebreide pakketten zoals Ontraport en Infusionsoft maar zowel de complexiteit als de zeer hoge  investering hielden mij altijd tegen om deze aan te schaffen. Ter indicatie:

  • Infusionsoft betaal je vanaf $ 199 per maand
  • Aweber hanteert een prijs vanaf $ 19 per maand voor 500 abonnees
  • Mailchimp is tot 2.000 abonnees wel gratis alleen dan heb je niet de mogelijkheid om een welkomstmail te sturen of geautomatiseerde mails in te richten en DAT is wel essentieel!
    Wil je dus van Mailchimp en deze functie gebruik maken dan wordt er eveneens een prijs gerekend van $ 20
  • Voor ActiveCampaign betaal je slechts $ 9 per 500 e-mail adressen.

Daarnaast: 1 contact bij Aweber en Mailchimp die staat ingeschreven op bijvoorbeeld 10 lijsten wordt geteld als 10 inschrijvers! Bij ActiveCampaign betaal je per contact, ongeacht op hoeveel lijsten jouw contact staat ingeschreven. Dit voordeel komt er dus nog eens bij!! Je bespaart op kosten voor een systeem dat veel uitgebreider en meer user-friendly is. 

 

De ongekende mogelijkheden van ActiveCampaign

Ik heb binnen één dag mijn lijst overgezet. Ik wil jou niet (net zoals ik) 3 keer laten verhuizen en investeren in allerlei mailprogramma’s. Ik wil jou helpen met ‘in één keer goed’!

Nog nooit is het zo makkelijk geweest om gericht te werkt te gaan met e-mail marketing. Door o.a. met labels te werken, kun je lijsten eenvoudig segmenteren. Hierdoor worden je campagnes steeds effectiever en zullen ze beter converteren. Dat betekent dus meer omzet en meer winst.

Stel je nu eens voor:

Ik stuur een abonnee op mijn e-maillijst een e-mail over ‘3 Facebook Adverteren Tips’. Indien de abonnee interesse heeft in dit onderwerp zullen ze op de link klikken om mijn 3 Facebook Adverteren Tips te lezen.

Je kunt DEZE groep geïnteresseerde abonnees (de groep die dus geklikt heeft)  hierna automatisch een serie van vervolg e-mails sturen met specifieke informatie over Facebook adverteren. Je voorkomt daarmee dat je de overige abonnees lastig valt die daar geen interesse in hebben.  😉

Dit is marketing in optima forma; exact dat sturen naar de persoon die geïntresseerd is en ook nog eens volledig automatisch!

Daarnaast zou je ook automatisch nog een e-mail kunnen sturen naar de personen die hem NIET geopend hebben. Omdat ze hem over het hoofd gezien hebben, er nog geen tijd voor hadden etc.

Voorbeeld 2:
Je kunt ook een e-mail sturen aan al je abonnees en vragen waar ze specifiek interesse in hebben en in deze e-mail bijvoorbeeld een aantal onderwerpen benoemen. Zodra ze op één van deze onderwerpen klikken, en dus hun interesse aangeven, krijgen ze een ‘label’ mee en kan jij geautomatiseerd een aantal opvolgmails sturen over dat bepaalde onderwerp.

Begrijp je nu waarom ik zo enthousiast ben?? Zie jij de kansen ook al voor je?

‘Geautomatiseerd’ is het sleutelwoord want je kunt heel veel automatiseren waardoor je verkopen toenemen en je tijd overhoudt! Heel veel mooier dan dat gaat het niet worden.  

Voorbeeld 3:
Of wat denk je van het feit dat iemand een e-mail ontvangt op het aan jou opgegeven e-mail adres op het moment dat iemand minimaal 2 keer je salespage heeft bekeken en niet heeft gekocht? Hoe bedoel je een warme lead?

Wil je bovenstaande opties doorvoeren in Aweber, Mailchimp, Your Mailinglist Provider of een ander systeem dan wens ik je heel veel succes 😉

Funcitonaliteiten van ActiveCampaign op een rijtje

  • Contacten
    ActiveCampaign heeft een contactenkaart waarbij de tijdszone van jouw contact automatisch door AC herkend wordt. Als jij wilt dat iedereen om 20.00 uur je e-mail krijgt,  dan houdt ActiveCampaign rekening met de tijdszone en ontvangt iedereen ook ’s avonds je nieuwsbrief.Indien je abonnee een gravatar/social media kanaal gekoppeld heeft, wordt de foto en social media kanalen zichtbaar in de contactenkaart (je kunt je abonnees dus ook volgen via Social Media => hoe krachtig is dat?).Je kunt ongelimiteerde labels meegeven aan je contacten zodat je altijd gerichte e-mails stuurt en je kunt per contact de nodige notities bijhouden.Je hebt zelfs de mogelijkheid om je abonnees scores mee te geven op basis van acties die ze ondernemen. Als ze bijvoorbeeld 5 of 10 punten hebben, dan kun je ze op een VIP lijst zetten. Je kunt je abonnee laten weten dat ze op een VIP lijst staan.. Wat doet dat voor je Know-Like-Trust factor denk je?Op individuele basis is het ook mogelijk om labels mee te geven, aanvullende informatie in notities en kun je iemand handmatig toevoegen of verwijderen aan een automatisering.
  • Automatiseringen

    Wat mij betreft dé doorslagfactor om per omgaande al je contacten over te zetten naar ActiveCampaign.
    Je hebt een visuele weergave van een workflow waarin je kunt condities kunt instellen, dus verschillende acties laten uitvoeren. Stap voor stap zet je een volledige geautomatiseerde e-mail serie op.Voor de start van een automatisering heb je keuze uit 1 vd volgende mogelijkheden:ActiveCampaign Automatisering
    Iedere stap is in te stellen met de ‘als/anders, button:
    Als je abonnee op een link klikt, doe dan dit.. Klikt je abonnee niet op een link doe dan dat.
    Je kunt data en tijdstippen instellen voordat een volgende e-mail gestuurd word of dat er eerst aan een bepaalde voorwaarden voldaan moet zijn alvorens een volgende e-mail te sturen.Je kunt ook een aantal geautomatiseerde e-mails sturen op het moment dat jouw abonnee een specifieke pagina heeft bezocht. Je kunt zien of mensen je e-mails geopend hebben, op een link klikken of een e-mail beantwoorden waarbij je eventueel wel of niet geautomatiseerde specifieke e-mails kunt sturen.

Je kunt dus inspelen op de behoeften van jouw abonnees, dat is nu slim en eenvoudig marketing voeren! Je kunt hiermee slimme ideeën implementeren.

  • Campagnes
    Dat is het daadwerkelijk versturen van je nieuwsbrief (campagne voeren)Via een drag & drop systeem kun jij je template zelf opzetten en heel eenvoudig buttons of afbeeldingen toevoegen.
    Er staan diverse templates al binnen jouw ActiveCampaign account tot je beschikking.Automatiseringen; dit alles heeft direct een positieve impact gehad op mijn bedrijf én mijn omzet in de paar weken dat ik dit nu gebruik. Met name omdat je jouw potentiële klanten nu dus kunt bereiken op het juiste moment met de juiste informatie. Veel gerichter en eenvoudiger dan met welke andere mailingsysteem dan ook!

De mogelijkheden zijn eindeloos en ik ben dan ook mega enthousiast.

Vraag hier je gratis 14-dagen proefperiode aan >>

Overstappen is een fluitje van een cent en erg gemakkelijk.  Zonder dat je abonnee zich opnieuw hoeft aan te melden kun je eenvoudig je contacten importeren. Je kunt eventueel gelijkmatig overstappen maar doe het direct want het is het fundament van je bedrijf

Wil je wel overstappen maar  overzie je nog niet alle mogelijkheden voor jouw bedrijf en wil hier niet teveel tijd mee kwijt zijn? Dan heb ik de volgende mogelijkheden voor jou:

  • Workshop ActiveCampaign
  • Neem contact op voor het (uitbesteden van het) overzetten van je contacten & lijsten uit je huidige systeem, inclusief Skype coaching over strategische inzet van e-mailmarketing met behulp van ActiveCampaign.

 

 

 

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit