3 Facebook marketing Tips

 

Wil jij meer online zichtbaarheid, onder andere door het vergroten van je Facebook likes? Dan heb ik een aantal Facebook marketing tips om jouw expert status te verhogen.

  1. Plaats een Facebook Page Plugin op je Website

    Een Facebook Page Plugin (voorheen de Facebook like box) is een sociale plugin en kan op een website worden geplaatst om meer aandacht en ‘likes’ te krijgen voor je Facebook Pagina.

    Je hebt zo’n Facebook Page Plugin vast wel eens eerder gezien. Hieronder zie je mijn voorbeeld van de plugin:

    Facebook page plugin
    Waarom adviseer ik je om een Facebook Page Plugin op je website plaatsen?

    • Op deze plugin is gelijk je ‘vind-ik-leuk’ button zichtbaar. Jouw websitebezoekers kunnen direct vanaf je website je Facebook Pagina een like geven zonder je website te verlaten.
    • Het straalt een sociale autoriteit uit, bezoekers vinden hierdoor jouw website betrouwbaarder.
    • Je bouwt heel snel meer likes op.
    • Het sociale aspect speelt ook een rol. Bezoekers van je website kunnen op de plugin zien wie van hun vrienden jouw Facebook Pagina leuk vinden, als ze dat zien zijn ze sneller geneigd om ook jouw Facebook Pagina te liken.

    Via deze korte instructie video laat ik je zien hoe ook jij een Facebook Page Plugin op je (WordPress) website kunt plaatsen

  2. Plaats een Call To Action op je omslagfoto

    Op iedere Facebook Pagina op je Facebook omslagfoto kun je een Call to Action button aanmaken. Rechts onderin op je omslagfoto zie je de optie ‘Aanzet tot Actie’ aanmaken.

    Facebook Call to Action Button maken
    De Call to action button is, mijn inziens, van enorm belang daar ook deze button sinds kort zichtbaar is op je Facebook Page Plugin!

    Vanuit je website kunnen jouw website bezoekers dus ook DIRECT de aanzet tot actie button bekijken. Mijn advies is dan ook deze door te laten leiden naar jouw digitale weggever, webinar en/of gratis sessie zodat jouw website- en/of Facebook Pagina bezoeker kennis met jou en je expertise kunnen maken.

    Facebook call to action

  3. Video’s op je Facebook Pagina

    Facebook is een tijd geleden de concurrentie aangegaan met YouTube op videogebied. Je hebt de mogelijkheid om video’s te uploaden op je Facebook Pagina en ook op je pagina uit te lichten waardoor jij jouw Facebook Pagina bezoeker gelijk kunt informeren wat jij, jouw bedrijf, product of dienst voor jouw bezoeker kan betekenen.

    Maak bijvoorbeeld een welkomstvideo waarin je de bezoekers van je pagina vertelt waarom zij fan zouden moeten worden van je Facebook Pagina.

    Een voordeel van het direct uploaden van je video op Facebook is dat je video volledig zichtbaar is op de tijdlijn én dat aan het eind van je video er direct een klikbare link verschijnt. Als kers op de taart geeft Facebook jouw video nog voorrang in de zichtbaarheid in het nieuwsoverzicht ten opzichte van ‘gewone’ berichten!

    Heb jij een welkomstvideo gemaakt? Zorg dat jouw Call To Action button verwijst naar je Video zodat ook deze video zichtbaar is op je Facebook Page Plugin (zie bovengenoemde punten).

 

Wil je online resultaat?
Jouw online marketing vragen + mijn expertise = directe groei voor je bedrijf.
Wil je meer weten over jouw online mogelijkheden? Volg dan een training of vraag een gratis online marketing resultaat sessie aan.

 

 

 

 

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.