Comfortzone

Vannacht kon ik de slaap niet vatten en werd het mij glashelder dat er bij mij ook zo af en toe nog blokkades zijn.
Waarom plaats ik bepaalde berichten niet? Waarom maak ik over een specifiek onderwerp geen Facebook Live video? Wat weerhoudt mij soms? 
Ik heb echt mijn sporen al verdiend in het online ondernemerslandschap, maar soms heb ik ook ‘spoken’ in mijn hoofd die mij kritische vragen stellen en erger nog: die mij op voorhand, zonder dat ik ook maar een klein stukje content gecreëerd/ geproduceerd heb, al laten weten dat het waardeloos is, dat niemand erop zit te wachten. Dat ik door mijn doelgroep snoeihard veroordeeld ga worden. 
En wat wil mijn mind? 
Pijn vermijden! 

We hebben allemaal deze spoken of soortgelijke spoken. De vraag is wat doen we ermee/hoe gaan we ermee om? 

Ik kreeg van de week een nieuwsbrief in mijn mailbox met als onderwerpregel: OWN that fucking stage. 
Niemand (ook ik niet) heeft voor jou de magische pil, hét ontdekte geheim of dé gekraakte code. 
De harde werkelijkheid is dat we uit onze comfortzone moeten komen en de (eerste) schreden in de spotlight dienen te zetten om onszelf te stretchen. Als we niet uit onze comfortzone komen, zullen we nooit onze doelen gaan bereiken en zullen we nooit het punt bereiken dat onze potentiële klant ons (uit zichzelf!) gaat benaderen. 

Het is niet wat je kent maar wie je kent, is een spreekwoord. Deze is echter achterhaald want het is vandaag de dag: het is niet wat je kent maar WIE JOU kent.
 
En jouw potentiële klanten leren je alleen maar kennen als je jezelf zichtbaar maakt, als ze weten wie je bent, wat je kunt, welke ‘reis’ jij doorgemaakt hebt, waarom je doet wat je doet? 

Je dient daarna te zorgen voor het zogenaamde ‘TOMA-effect’ zoals ik dat altijd noem. Het on Top Of Mind Awareness. Als er problemen zijn op een specifiek vakgebied dat JIJ direct als vakexpert ‘oppopt’ in de gedachten van jouw potentiële klant. 

Je zult dus aan marketing moeten doen. Voor sommigen een vies woord, gerelateerd aan oneerlijke praktijken of halve waarheden. Voor anderen een stap uit de oh zo lekkere en behaaglijke comfortzone.

Wij als ondernemers en dus ook marketeers moeten DAAR zijn waar onze ideale klant zich bevindt. Onze enige taken zijn; waardevolle content leveren, een probleem oplossen en een relatie opbouwen (Lees: dus niet jouw product of dienst door de strot duwen!). 

Waar bevinden jouw ideale klant zich op dit moment? 
De markt is zich aan het verschuiven. E-mailmarketing zal altijd blijven bestaan maar weet je dat op dit moment 1,2 biljoen mensen op messenger apps (waaronder Whatsapp en Facebook Messenger) actief zijn? 

Waar de percentage geopende e-mails via e-mailmarketing rond de 20% ligt (8 van de 10 mensen openen je e-mails niet!) ligt de openingspercentage op bijvoorbeeld Facebook Messenger tussen de 88 en 100% (jaaaa ik had een openingspercentage van 100 %!) ?

Hoe zet je dit in? 

Via de Facebook Messenger ben je dus verzekerd dat veel mensen je boodschap lezen. Wil je weten hoe jij dit kunt doen?

Dat is wat ik je ga leren in de GRATS online workshop: ‘Verdubbel Je Mailinglijst, Zichtbaarheid én Conversies Door Middel Van Facebook Messenger Campagne (bots)’ 

Je gaat hier, naast wat ik hierboven schrijf, leren hoe je zichtbaar en aantrekkelijk wordt voor nieuwe klanten. 

Info en aanmelden kan via deze link :

?   https://www.riakaashoek.nl/seminar-online-ondernemen



 
 
 
 
 
 
 

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.