sales is sexy

Lucinda Douglas mede auteur van het boek “Sales is Sexy” heb ik persoonlijk leren kennen als een echte ‘sales guru’. Het mooie aan Lucinda is dat zij staat voor haar zaak en erg zelfverzekerd overkomt zeker wat betreft ‘sales’! Het was voor mij dan ook absoluut een ‘no-brainer’ om Lucinda gelijk te interviewen nadat haar boek “Sales is Sexy” is uitgekomen! 

Hoe kom ik aan klanten?

Dat is één van de meest gestelde vragen aan Lucinda en hieronder geeft ze antwoord
(waarbij ik mijn excuses aan wil bieden voor het soms vervagen van de video.. de Google Hangout
was feilloos maar op de één of andere manier is dat met de opname niet het geval)

Winactie: Ria mag 3 exemplaren van het boek weggeven!

Lucinda Douglas heeft 3 boeken ter beschikking gesteld aan de lezers van RiaKaashoek.nl website.

Wat dien je te doen om het boek ‘Sales is Sexy’ te winnen? 

Beantwoord één van onderstaande vragen in een reactie onderaan dit blogbericht. Dit kan via Facebook of via het reactieveld op deze pagina. (scroll even naar beneden)
Donderdag 10  april a.s. om 10.00 zal ik de winnaars bekend maken. 

Winvraag: 

Wat is jouw grootste salesblunder  of  Wat is jouw grootste angst ten opzichte van verkopen?
De winnaars zijn inmiddels bekend en hebben een bevestiging ontvangen!

Het interview met de auteur Lucinda Douglas

(waaronder goede tips wie je ideale klant is, hoe je deze klanten kunt vinden en wat je kunt doen om je verkoop kwaliteiten te verbeteren)
 

Inhoud van het boek Sales is Sexy:Sales is Sexy

Tips en Inspiratie voor vrouwen die meer willen verkopen
Vrouwen zijn succesvolle verkopers, maar wist jij dat zelf al? Je bent enthousiast, transparant en betrouwbaar, en dat is precies wat jouw klant zoekt. Geloof in jezelf en reken af met de twijfels die je dwarszitten:

  • Ben ik echt zoveel geld waard?
  • Kan ik die klant zomaar benaderen?
  • Onderhandelen, moet dat nou?

Ontdek hoe je als vrouw je sterke kanten kunt benutten om nieuwe klanten aan te trekken en even succesvol als respectvol te verkopen.

Interviews in het boek Sales is Sexy

Lees in verrassende interviews hoe bekende en onbekende vrouwen zich hebben ontwikkeld tot succesvolle verkopers:
Ik vertel klanten gewoon waar ik zelf blij van word,’ Judith Webber
Jezelf verplaatsen in de ander, dat kunnen wij wel,’ Sophie in ’t Veld
Het enige dat ik niet verkoop, is mijn gezin!,’ Yvon Moossdorff

Vergeet niet om hieronder je reactie achter te laten op de winvraag om in aanmerking te komen voor één van de drie boeken! 😉
 

17 Comments
  1. Mijn grootste angst met het oog op verkopen is afwijzing. Gelukkig leer ik hier steeds beter mee om te gaan en ook het besef dat niet iedereen mijn klant kan zijn, blijft groeien. Naast ondernemer, ben ik ook docent en tijdens mijn lessen over ondernemersvaardigheden geef ik mijn leerlingen deze lessen mee, zodat ik ze kan behoeden voor de blunders die ik ooit zelf heb gemaakt en ze al met flinke voorsprong kan laten starten.

  2. Sandra

    Als winkelmanager bij Etos heb ik in de afgelopen 25 jaar meerdere blunders gekend hoor en 1 van de leukste blijft die uit de early days. Daar werkte ik tussen de ambassades in Den Haag waar een klant om cotton bals vroeg. Zijn accent en mijn steenkolen Engels toen verstond condoms en begon ik enthousiast alle verschillen uit te leggen daar waar de condooms toen nog achter de kassa stonden.
    Toen meneer met een lach zijn vraag herhaalde en ik het juiste verstond heb ik met blosjes op de wangen mijn excuses aangeboden. 🙂
    Ik eigenlijk geen angst om te verkopen en wil wel heel graag van de beste leren welke strategie zij heeft zodat ik dit nog beter kan, mijn team hierin kan meenemen en vooral in minder makkelijke tijden mijn huidige klanten vaker binnen kan laten komen en ervoor zorgen dat zij verder vertellen hoe fijn het contact met de verkoopsters is geweest waardoor er nieuwe klanten komen.
    En wat een feestje om naar haar inspirerende woorden te luisteren! Ja verkopen is sexy!
    Vrolijke groet,
    Sandra

  3. Mijn grootste angst tov verkopen is heel simpel: “Nee dank je, geen interesse”
    Dat antwoord te horen krijgen nog voordat ik mijn passie en overtuiging in de strijd heb kunnen gooien, dat voelt als een afwijzing waar ik niets aan heb kunnen doen, niet fijn.

  4. Oh welke blunders heb ik niet gemaakt…
    Sales is in het begin inderdaad heel eng en nog wel eens
    – Ik gaf een webinar en stuurde mensen naar een bepaalde site en oeps het aanbod was al weg, countdown teller verkeerd ingesteld.
    – Inschrijfformulieren thuis laten liggen.
    – Alleen maar omschrijven wat mijn producten doen en niet aangeven wat het oplevert voor mijn klanten 😉
    – Ik gaf een workshop en vertelde mijn verhaal zo snel mogelijk om maar van het salespraatje af te zijn, en dan heel snel weg gaan 😉
    En nog veel erger:
    Voor een groep van 100 vrouwen gestaan, mocht een aanbod doen, en geheel mijn praatje vergeten
    MMmmm wat nog meer, tja heel veel momenten gewoon niet gevraagd om een sales.
    Ik weet dat sales sexy kan zijn maar nog zo veel te leren. Boek zou een hele mooie impuls zijn.

  5. In mijn begintijd dacht ik snel een goede order te scoren. Na investering van uren inlezen en literatuurstudie, werkplekbezoek en kennismakingsgesprekken met deelnemers horecatraining en restauranthouder, kwam de opdrachtgever ineens met een harde eis om de hoek. De twee beginnende dames moesten na gevolgde horecatraining verplicht in vaste dienst komen. Dat nam het restaurant natuurlijk niet. Weg inkomsten, maar vooral ook weg inzet, weg kansen voor deelnemers van een moeilijke doelgroep, weg contact. Weg………alles, wat een pech.

  6. Mijn grootste angst ten opzichte van verkopen? AFWIJZING! Argh! Verstandelijk weet ik dat een reactie als “Nee, bedankt voor je aanbod maar ik ben niet geïnteresseerd” op mijn dienst gebaseerd is en niet op mij als persoon. Maar mijn GEVOEL geeft er een hele andere betekenis aan… 🙁

  7. Freddy

    Mijn grootste blunder? Ik stapte binnen bij een prospect en was zodanig gestresst (lees: angstig) dat ik gewoon de naam niet meer wist van de firma waar ik voor werkte. Beeld je in hoe lachwekkend (achteraf) zoiets kan zijn!

  8. Ik werk in de kinderopvang en ben dit bedrijf begonnen als 21 jarige in 1988.
    Ik ontmoet medio 1993 nieuwe – wat ouder uitziende – ik dacht grootouders waarvan ik de rondleiding en intake niet zelf had gedaan.
    Bij het voor mij eerste contact moment, ontmoet ik deze grootouders en hete hen welkom.
    Gaf aandacht aan het kleinkind en stel mijzelf voor aan de ouders. ”Dat is leuk dat opa en oma jou komen halen”. Ja heel leuk zei de oma, maar ik ben haar moeder!?
    Mijn hemel wat een blunder. Kindje is helaas niet ingeschreven. Nooit nooit heb ik deze vergissing meer gemaakt. Altijd eerst observeren en collega consulteren.

  9. Mijn grootste angst? : de angst om afgewezen te worden denk ik, de angst er niet te zijn of staan als het echt moet, de angst het niet goed te doen of niet te kunnen
    Allemaal persoonlijke zaken die ik al vele jaren heb kunnen verstoppen achter de mond op mond reclame en nu blijkt dat dit niet voldoende meer is. Al jaren verstopt, terwijl ik best weet dat ik een heel uniek product heb. 26 jaar ervaring is niet niks, geen subsidies niks nodig gehad, geheel zelf supporting . Altijd gedacht dat ik deed wat normaal was en dat blijkt niet zo te zijn. Dit unieke product verkopen is onze taak voor nu en het is heel moeilijk. Alle angsten komen bij ons allemaal bovendrijven.

  10. Mijn grootste blunder leek eerst de beste marketingtip 🙂
    Bij binnenkomst voor een intakegesprek viel ik letterlijk over de drempel… met mijn hoofd tegen een kastje.
    In no time zat ik onder het bloed.
    Van een intake was geen sprake meer nadat alles schoongemaakt was. Ben gelijk aan de slag gegaan.. Gaandeweg kreeg ik steeds meer hoofdpijn, maar ik had wel een klant die tekende voor een jaartraject..
    Eenmaal thuis bleek er toch een behoorlijke glip in mijn hoofd te zitten die gehecht moest worden en de diagnose hersenschudding.
    Bij de vervolgafspraak leek klant van de aardbodem verdwenen te zijn… 🙁
    Geen jaartraject maar wel een trektraject van een half jaar om die ene factuur betaald te krijgen.
    Sinds die tijd lijkt het voor mezelf alsof ik schoorvoetend over de drempel ga… Altijd bang te vallen!

  11. Mijn grootste blunder was denken dat er maar een definitie van het vak verkopen was en daardoor denken dat ik geen verkoper ben. Pas als je een definitie van verkopen hebt die bij je past zie je in dat iedereen een verkoper is….want verkopen is ons met de paplepel ingegeven.

  12. Mijn grote angst is dat ik, nu ik mijn hart ben gaan volgen en mijn eigen bedrijf ben begonnen, ik mijn ‘product’ niet aan de vrouw kan brengen. Geen desillusie zou groter zijn…
    Alle hulp is dus meer dan welkom!
    Groet en een mooie dag,
    Stephanie Lust

  13. Manja

    In mijn begincarrière in de wondere wereld van de Sales was ik super blij een offerte te mogen uitbrengen voor een bekende politieke partij. Ik wilde deze personaliseren en koos voor het logo van desbetreffende partij. Het logo met de roos. Ik vond dit vooral erg goed bedacht van mijzelf.
    Enkele dagen later kwamen de heren op bezoek met het getekende exemplaar. Zij wilden mij hier wel persoonlijk even over spreken. Supertrots was ik natuurlijk. Zij wilden vast even laten weten hoe leuk de offerte opgesteld was. Zij lieten mij vervolgens even goed naar de foto kijken en zeiden hierbij; “Oké, het is duidelijk dat onze politieke partij niet jouw voorkeur heeft maar om dit nou zo te laten blijken getuigd in ieder geval van lef”. Ik snapte er niets van en keek nog eens goed. Totdat ik het zag! O NEE! Ik had een foto van internet geplukt met in plaats van de roos het exemplaar met de middelvinger! In mijn enthousiasme had ik dit niet gezien. Het schaamrood steeg mij naar de oren. Gelukkig konden zij er erg om lachen, ik wat minder…. Het exemplaar heeft nog weken boven mijn bureau gehangen. Tegenwoordig, 6 jaar later, bekijk ik de foto’s die ik gebruik nog erg zorgvuldig voordat ik deze uitstuur zoals u zult begrijpen.

  14. mijn angst is afwijzing woord nee, niet begrijpen dat mensen niet aan hun gezondheid willen werken.
    Ik weet dat ik gewoon de verkeerde mensen aantrek maar hoe ik dat kan ombuigen geen idee!

  15. Mijn eerste en grootste blunder heb ik met mijn allereerste klant gemaakt. In mijn enthousiasme had ik maar met een half oog naar de betaling gekeken. Artikelen opgestuurd en tot ontdekking gekomen dat de betaling frauduleus bleek. Nooit het geld gezien. Dat was voor de (letterlijk) eerste maar ook de allerlaatste keer dat me dat overkomen is.

  16. Mijn grootste blunder (ik heb er meer gemaakt;-)maakte ik tijdens een netwerkgesprek met een reïntegratie-coördinator. Ik was verwezen door een wederzijds contact. Toen bleek dat er geen behoefte was aan mijn dienst als loopbaan/reïntegratiecoach probeerde ik nog of ze een assertiviteitstraining wilde voor medewerkers. Niets verkocht en geen goede indruk achtergelaten. Na een netwerktraining realiseerde ik me dat ik de ander welhaast peentjes heb laten zweten door mijn aandringen, ik liet weinig ruimte. Nog een tijdlang kreeg ik een rood hoofd als ik aan het gesprek terugdacht. Ik heb hiervan geleerd. Soms blijft sales lastig. Erg benieuwd naar het boek Sales is sexy.

  17. Mijn grootste blunder is denk ik wel mijn onzekerheid in het begin.
    Ik werk met gezonde voeding en toen ik met n onbekende sprak over onze vetmeting,
    daarvoor stonden we bij de stand die dag, zei deze meneer keihard dat ik dat zelf ook wel kon gebruiken.
    Wat deze meneer niet wist was dat ik al veel gewicht was afgevallen en wel degelijk iets moois had te bieden.
    Mijn mond viel open, ik knalrood en stotterend “nog n fijne dag meneer!”
    Ik kom nog steeds mensen tegen die zonder dat ze vragen stellen hun mening al hebben gevormd en dat is prima.
    Het verschil is dat ik nu vrolijk roep: “u had me 40 kg geleden moeten zien!”
    Als iemand dan blijft staan vraag ik of hij /zij echt geinteresseerd is in mijn verhaal.
    En zo niet dan wens ik hem of haar alsnog n mooie dag toe!
    Blijven we beide met een goed gevoel achter en maakt mij sterker dat dit is wat ik wil!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.