Wet AVG

 

Laten we bij het begin beginnen… 😉

Als je nog niets weet over de nieuwe Wet AVG dan adviseer ik je om mijn blogbericht:
Is jouw bedrijf al klaar voor de nieuwe wet AVG te lezen…

 

Wat bepaalt het succes van je mailing?

 

Stel je hebt op dit moment 1.000 e-mail adressen op je e-maillijst staan.

Als je het goed doet dan opent circa 30% van jouw e-mail abonnees jouw mailberichten.

1.000 e-mail adressen * 30% openingsratio = 300 mensen openen jouw e-mail.

So far, so good toch?

Echter:

 

De kliks op jouw link (Call to Action) in je e-mail bepaalt het succes van je mailing

 

Het aantal kliks op je link wordt ook wel Click Through Ratio (CTR) genoemd en in het Nederlands: Klik Ratio

 

Hoe wordt de Click Through Rate gemeten?

 

Er wordt gekeken naar het aantal klikken in je e-mail gedeeld door het aantal verzonden mails:

 

 

Hoe wordt Click Through Ratio gemeten?

 

 

Het CTR percentage bepaalt dus je succes ;).

Volgens de DDMA is de gemiddelde Click Through Rate 7,3%
(let op: dit verschilt heel sterk per branche).

 

 

Gemiddelde Click Through Rate

 

Recapitulerend:

We hebben 1.000 e-mail adressen * 30% openingsratio = 300 mensen openen onze e-mails * 7,3 % click through rate = 21,9 personen klikken op onze link (praktisch gezien onmogelijk dus dit ronden we gemakshalve af naar 22 personen 😉 ).

Nog even voor de goede orde:
Wat inhoudt dat op de 1.000 email adressen 22 personen onze links klikken,
(de ‘clue’ komt zo écht nog, dus even verder lezen….)

 

Waarom is dit belangrijk om te weten

Daar ben ik heel helder en duidelijk in en dit heeft, mijn inziens, 2 belangrijke redenen:

  1. 75% van de ondernemers weten nog niet eens wat de Wet AVG is/inhoudt of zijn überhaupt nog niet bezig met het AVG-proof maken van hun onderneming.
  2. Letterlijk tekst uit de wet: ‘…duidelijk blijkt dat de betrokkene instemt met de voorgestelde verwerking van zijn persoonsgegevens’Jouw e-mail abonnee moet dus toestemming gegeven hebben voor wat betreft jouw verwerking van zijn persoonsgegevens

    .Op het moment dat jij niet kunt aantonen dat jouw e-mail abonnee expliciete toestemming hiervoor heeft gegeven dan dient je huidige subscriber dit alsnog te doen.Als jij bent zoals vele andere ondernemers en je begint op 20 mei a.s. (vanaf 25 mei a.s. mag je dus echt je huidige e-mail abonnees niet meer mailen met commerciële e-mails) te mailen naar je huidige bestand of ze jou toestemming willen geven dan gaat de ‘Click Through Rate-formule‘ in werking treden.

    Je kunt namelijk toestemming aan je huidige e-mail abonnee vragen door ze op een link te laten klikken.In bovengenoemde berekening heb ik je laten zien dat wij op 1.000 email adressen slechts van 22 personen personen toestemming krijgen.

 

CONCLUSIE:

Op de 1.000 email adressen krijgen we van 22 personen toestemming om ze in de toekomst nog te mailen.

Dit is 2.2 procent!

Wat inhoudt dat onze belangrijkste bezitting als online ondernemer namelijk onze e-maillijst, voor 97,8% kunnen afschrijven!

Dit is dan waar jij al je kostbare tijd, geld en energie in hebt gestoken.

Als dat geen dure grap is dan weet ik het ook niet meer….

 

Moraal van mijn verhaal:

Zorg dat je de wet kent en op tijd toepast?

Wil je daarbij hulp? Kijk dan eens naar mijn Wet AVG Training.

Ik wens je heel veel succes!

 

Wet AVG Training

 

 

 

 

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.